وبلاگ

VDI چیست؟ - وبلاگ

Virtual Desktop Infrastructure یا VDI که گاهی اوقات با دسکتاپ به عنوان یک سرویس ، میزبانی شده روی میز یا فقط دسکتاپ مجازی گروه بندی می شود ، نوعی فناوری است که به جای رایانه های دسکتاپ سنتی ، رایانه های دسکتاپ مجازی را در اختیار کاربران قرار می دهد.

درک مفهوم VDI ممکن است کمی سخت باشد. بیایید آن را تجزیه کنیم.

به طور عادی ، دسکتاپ رایانه ای است که به فروشگاه می روید و خریداری می کنید. شما آن را روی میز کار خود در خانه یا محل کار قرار می دهید و سپس می توانید در اینترنت جستجو کنید ، فیلم پخش کنید یا اسناد را ویرایش کنید ، و غیره.

این رایانه فیزیکی که خریداری می کنید دارای اجزای متعددی است که برای کارکردن مورد نیاز است.

  • کامپیوتر (سیستم عامل و نرم افزار روی آن)
  • نمایشگر
  • صفحه کلید / موس

همه این اجزا روی میز شما نشسته اند (یا اگر لپ تاپ است همه آنها در یک مکان/اتاق هستند.)

دسکتاپ مجازی با دسکتاپ فیزیکی متفاوت است زیرا رایانه و برنامه های نصب شده روی آن از نظر فیزیکی در یک اتاق با شما ، صفحه کلید یا مانیتور نیستند. در واقع رایانه با برنامه های کاربردی ممکن است صدها مایل در مرکز داده در جایی باشد.

 فناوری VDI / DaaS چیزی است که باعث می شود بتوانید به رایانه از راه دور دسترسی پیدا کنید. به شما این امکان را می دهد تا دسکتاپ و برنامه های نصب شده بر روی آن را در مانیتور محلی خود مشاهده کرده و با استفاده از صفحه کلید و موس محلی خود با آن تعامل داشته باشید. این As-If همان چیزی است که آن را مجازی می کند.

تفاوت VDI با Desa-as-a-Service DaaS چیست یا آنها یکسان هستند؟

اغلب اوقات VDI و DaaS به جای یکدیگر استفاده می شوند ، اما تفاوت وجود دارد. VDI فناوری اصلی واقعی است که دسکتاپ مجازی را ممکن می سازد. DaaS یک اصطلاح ابری برای خدمات پولی است که VDI را ارائه می دهد.

معمولاً یک شرکت میزبان DaaS را ارائه می دهد. اگر VDI را در خانه پیاده سازی می کنید ، از DaaS استفاده نمی کنید (زیرا به ارائه دهنده ای پول نمی دهید تا آن را در اختیار شما قرار دهد).

مزایای VDI و DaaS؟

بنابراین ممکن است بگویید منطقی است ، اما چرا باید کسی از این مدل VDI استفاده کند؟ انتقال رایانه واقعی به مکان دور افتاده چیست؟

مزایا در واقع به دلایل زیر بسیار زیاد است.

اطلاعات شما هرگز از بین نمی رود.

درست است. VDI برای بهبود مدیریت و کنترل طراحی شده است. یک راه حل خوب VDI شامل پشتیبان گیری مداوم از محیط های دسکتاپ کاربران است.

این بدان معناست که اگر یک فایل را به صورت تصادفی (حتی از سطل بازیافت) حذف کرده اید ، می توانید فایل را بازیابی کنید. یا اگر لپ تاپ خود را گم کرده اید ، همچنان می توانید به برنامه ها و داده های خود دسترسی داشته باشید زیرا همه آنها در مرکز داده است.

 

از هر جایی می توانید به دسکتاپ خود دسترسی داشته باشید.

VDI به شما امکان می دهد از هر کجا به برنامه ها و داده های ذخیره شده روی میز کار خود دسترسی داشته باشید.

 به عنوان مثال ، می توانید از دفتر روی یک سند در Microsoft Word کار کنید ، برای شام بروید و به خانه برگردید و به کار خود ادامه دهید طوری که انگار هرگز دفتر خود را ترک نکرده اید. اگرچه در خانه هستید ، هنوز سند Word را در همان جایی که در دفتر کار گذاشته اید مشاهده خواهید کرد.

اگر شرکتی هستید که تعداد زیادی کارمند دارید ، دیگر مجبور نیستید کامپیوترهای دسکتاپ فیزیکی کارکنان را مدیریت کرده یا آنها را ارتقا دهید ، به این معنی که در هزینه خود صرفه جویی می کنید.

شرکت ها و فناوری اطلاعات می دانند که مدیریت دسکتاپ سخت است. شما باید دسکتاپ های گران قیمت بخرید ، آنها را نصب کنید ، هر چند سال یکبار آنها را ارتقا دهید ، منابع اضافه کنید ، درایوهای خراب را عیب یابی کنید و غیره.

با توجه به متمرکز بودن دسکتاپ مجازی در VDI ، تنها کاری که باید از نظر فیزیکی مدیریت کنید ، تین کلاینت است. که برای نگهداری کم طراحی شده اند.

اگر دسکتاپ شما با بدافزار یا ویروس آسیب ببیند ، می توانید آن را بازگردانید.

یکی از بزرگترین دردهای رایانه های دسکتاپ مقابله با بدافزارها و ویروس ها است. در مورد VDI ، این مسئله بسیار کمتر اهمیت دارد زیرا یک دسکتاپ به طور کلی می تواند به تاریخ قبل از آلوده شدن دسکتاپ بازگردد.

مدیریت آسانتر بسیاری از رایانه های دسکتاپ

با توجه به ماهیت میزبانی میزهای دسکتاپ ، فناوری اطلاعات می تواند به آسانی به رایانه های دسکتاپ دسترسی پیدا کند ، آنها را مدیریت و به روز کند .

برنامه ها و تنظیمات دسکتاپ را برای بسیاری از دسکتاپ های شبکه خود استاندارد کنید.

چند بار موردی دیده شده است که یک برنامه روی دسکتاپ اجرا می شود اما در برنامه دیگری با مشکل مواجه می شود؟ VDI امکان استانداردسازی بسیار خوب پیکربندی دسکتاپ را فراهم می کند به گونه ای که همه کاربران به رایانه های دسکتاپ بسیار یکسان دسترسی پیدا می کنند.

مدیریت منابع آسان و مقیاس بندی.

بگویید یک کاربر به RAM یا فضای دیسک بیشتری احتیاج دارد ، IT در گذشته مجبور بود آن قسمت را سفارش دهد ، به رایانه کاربران برود و آن را نصب کند. اگر لپ تاپ است ، باید یک لپ تاپ جدید بخرید. با VDI ، سرورها با منابع اضافی بارگذاری می شوند و ارتقاء دسکتاپ در عرض چند دقیقه است.

تهیه ارزان تر دسکتاپ های جدید برای کارکنان جدید.

هنگامی که کارکنان یا پیمانکاران جدید وارد شرکت می شوند ، نیازی به سفارش سخت افزار و غیره نیست. میز کار جدیدی را می توان در عرض چند دقیقه تهیه کرد.

میزهای خود بازنشانی (اختیاری)

در موارد خاص کاربرانی که استفاده می کنند فقط به دسترسی موقت به یک دسکتاپ نیاز دارند.

این امر در آموزش بسیار رایج است. فرض کنید کاربران برای استفاده از نرم افزاری در کلاس به کلاس می روند. در حالت ایده آل ، رایانه در آزمایشگاه به تنظیمات خوب خود باز می گردد در صورتی که کاربران قبلی داده های شخصی را بارگذاری کرده ، نرم افزار سفارشی نصب کرده یا حتی مخرب باشند. این کار به کاربران بعدی تضمین می دهد که روی آن کار کنند.

تجربه کاربری VDI/DaaS

هنگام در نظر گرفتن راه حل میزبانی مجازی میزبانی شده ، لازم است بدانید این راه حل چگونه بر تجربه کاربر تأثیر می گذارد. بسیاری از تصمیم گیرندگان گاهی اوقات اهمیت تجربه کاربر را نادیده می گیرند در حالی که از ویژگی های محصول یا خدمات هیجان زده هستند. همین امر در مورد VDI/Desktop-as-a-Service نیز صدق می کند.

آنچه ما می خواهیم به آن پاسخ دهیم در شرایط مطلوب است ، تجربه کاربر در دسکتاپ مجازی چه تفاوتی با تجربه او در یک دسکتاپ سنتی دارد؟ البته اگر کاربر در یک منطقه دور افتاده با اتصال اینترنت نامناسب باشد ، تجربه او آسیب می بیند. این چیزی نیست که ما در اینجا به آن می پردازیم ، اما تحت شرایط ایده آل (IE اتصال به اینترنت عالی ، تأخیر کم ، پهنای باند زیاد ، قدرت زیاد در سرور) این راه حل برای کاربر چگونه است؟

تاخیر بدترین است- یک واقعیت این است که هر چیزی از راه دور تأخیر را تجربه می کند. تاخیر چیست. بیایید آن را ساده کنیم و بگوییم که تأخیر زمانی است که شما کاری را روی ماوس یا صفحه کلید خود انجام می دهید تا روی صفحه منعکس شود. از آنجا که دسکتاپ های میزبانی شده بومی هستند ، اگر دکمه ای را فشار دهید که رایانه محلی شما باید این فرمان را به سرور ارسال کند ، سرور باید آن را پردازش کند و سپس سرور باید بصری به روز شده را روی صفحه شما ارسال کند تا نمایش داده شود. نامه جدید تایپ شده خط پایانی تأخیر هنگام استفاده از دوره VDI بدتر از رایانه محلی است. خبر خوب این است که سرعت اینترنت به قدری خوب است که تقریباً قابل اغماض است ، بنابراین کاربران هرگز از آن شکایت نمی کنند.

Refresh Visual کندتر است – بگویید که در این سیستم در حال تماشای یک ویدیو یا YouTube هستید ، احتمالاً سرعت تازه سازی سرور به اندازه کافی سریع از طرف سرور نخواهد بود که بدون توجه به هر چیزی یک ویدئوی یکپارچه را نشان می دهد. پیاده سازی های خاصی از VDI با GPU ها می تواند این تجربه را بهبود بخشد ، اما احتمالاً همیشه وجود خواهد داشت.

صدا (بلندگوها و میکروفون) ضعیف تر است – در مورد صدا نیز همینطور است. صدای سنتی روی یک میزکار مجازی باید از رایانه کاربر محلی به سروری که میز کار را منتقل می کند و به افراد دیگر در انتهای خط منتقل شود ، سپس به سرور و در نهایت به رایانه محلی کاربران برگردد. این تعداد زیادی هپ است که باعث می شود تا عقب بمانید و بسته های احتمالی از دست رفته برای ادامه کار افزایش یابد. انواع مختلفی از راه حل ها برای حل این مشکل وجود دارد که ما در این راهنما به آنها نمی پردازیم.

گردش کار کاربر شاید یکسان باشد حتی بهتر. منظور ما از گردش کار انجام کارهای روی میز کار میزبانی شده ، دسترسی به فایل ها ، ویرایش فایل ها ، ایمیل ، مرور و غیره است. این کار باید بسیار یکسان باشد. ممکن است بهبود یابد زیرا ممکن است فضا تمیزتر و منظم تر از رایانه محلی باشد. این به این دلیل است که اغلب آن میزهای میزبانی مجازی معمولاً قفل شده و برای کار طراحی شده اند. به عنوان مثال ، اغلب کاربران مجاز نیستند نرم افزار خود را که از وب بارگیری می کنند نصب کنند و غیره.

معایب VDI

درست مانند هر راه حل ، مزایا و معایبی نیز وجود دارد. مواردی که باید در مورد VDI در نظر بگیرید.

ممکن است راه اندازی آن گران باشد

راه اندازی پیچیده است

نیاز به تخصص فنی دارد

نیاز به تعمیر و نگهداری مداوم در سمت مرکز داده دارد

همه کاربران شما به اینترنت وابسته هستند ، بنابراین اگر اینترنت قطع شود ، کاربران نمی توانند کار کنند.

اگر تصمیم دارید از راه حل DaaS (دسکتاپ به عنوان ارائه دهنده خدمات) استفاده کنید. این بدان معناست که شما فقط یک سرویس VDI میزبانی شده خریداری کرده اید ، البته میزبانی میزهای دسکتاپ هزینه مداوم خواهد داشت.

موانع پذیرش VDI

VDI ممکن است برای شرکت شما یا شما به عنوان یک فرد خوب کار نکند اگر:

سرعت اینترنت پایینی دارید. از آنجا که VDI به دسترسی به شبکه / اینترنت بستگی دارد ، ممکن است بهترین گزینه برای شما نباشد.

شما از نرم افزارهای خاصی مانند Graphics/CAD استفاده می کنید. اگرچه استقرار مناسب VDI این مشکل را برطرف می کند ، GPU و نرم افزار Graphic به سخت افزارهای مورد نیاز VDI خاص نیاز دارند و می توانند گران باشند.

عوارض صدور مجوز برخی از فروشندگان نرم افزار ممکن است دارای مجوزهای خاصی برای دسکتاپ های VDI باشند

شما به دنبال VDI برای رایانه های Mac هستید

انواع پیاده سازی VDI

سه نوع راه حل VDI وجود دارد که متداول هستند.

دسکتاپ های مبتنی بر جلسه

دسکتاپ های مبتنی بر جلسه نوعی دسترسی به دسکتاپ است که در آن چندین دسکتاپ برای هر کاربر در یک ماشین اصلی ایجاد می شود. دسکتاپ ها توسط جلسات از یکدیگر جدا می شوند. آن میزهای دسکتاپ در اصل از یک دسکتاپ اصلی استفاده می کنند ، مگر اینکه هر کاربر در صورت تمایل با تقسیم صفحه جدا شود.

آن دسته از رایانه های دسکتاپ چندان قابل شخصی سازی نیستند و کاربران اغلب نمی توانند کار دیگری بجز استفاده از برنامه های کاربردی موجود برای آنها انجام دهند.

RemoteApps

برنامه های راه دور راهی برای دسترسی کاربران به برنامه های دسکتاپ بدون نیاز به ورود به یک دسکتاپ کامل از راه دور است. کاربران می توانند برنامه ها را راه اندازی کنند و آنها در رایانه های خود ظاهر می شوند که گویی در محلی نصب شده اند و در نوار وظیفه دسکتاپ های محلی خود نشان داده می شوند.

دسکتاپ های جمع شده

این نوع استقرار دسکتاپ هوشمند جالب و آرام است. این یک نوع راه حل است که در مقایسه با جلسه مبتنی بر جلسه ، هر کاربر در واقع یک دسکتاپ مجازی اختصاصی با RAM و CPU مخصوص خود دریافت می کند و جداسازی در VM انجام می شود نه فقط حافظه.

این نوع استقرار باعث ایجاد یک تصویر دسکتاپ مجازی من می شود (گاهی اوقات به عنوان تصویر طلایی نیز شناخته می شود. این تصویر را برای همه کاربرانی که در حال ورود به سیستم هستند ، در نظر بگیرید. این نرم افزار اساسی ترین و اساسی ترین پیکربندی را دارد ، نرم افزاری که می خواهید همه کاربران داشته باشند.

هنگامی که کاربر وارد سیستم می شود ، بر اساس آن تصویر یک دسکتاپ مجازی دریافت می کند. در آن زمان آنها یک دستگاه کامل فقط برای آنها دارند.

هنگامی که آنها از سیستم خارج می شوند ، همه تغییرات انجام شده در دستگاه از بین می رود. درست است. در صورت نصب نرم افزار ، نرم افزار از بین رفته است. اما شاید بپرسید منظور از این کار چیست؟

موارد استفاده خوبی دارد:

دانشجویانی که وارد آزمایشگاه کامپیوتر می شوند معمولاً فقط به منظور آموزش به دسکتاپ دسترسی دارند. هنگام خروج از آزمایشگاه ، کاربران جدید نمی خواهند فایل ها و غیره کاربر قبلی را ببینند. حتی وقتی کاربر دوباره وارد سیستم می شود ، باید محیطی دست نخورده با تنظیمات بد داشته باشد.

کارمندانی که برای انجام برخی کارها وارد سیستم می شوند ، همیشه محیط دسکتاپ سازگاری برای کار خواهند داشت.

توجه داشته باشید که فایلهای شخصی که کاربران روی آنها کار می کنند می توانند برای استفاده بعدی ذخیره شوند. این داده های خاص کاربر در نمایه کاربر ذخیره می شود. با این حال ، همه چیز در مورد پیکربندی ، نرم افزار روی دستگاه از بین رفته است.

همانطور که از تجربه شخصی می دانید ، رایانه های دسکتاپ متغیر هستند و می توانند با بدافزارها ، نرم افزارهای سفارشی ، تغییرات پیکربندی و غیره بی ثبات شوند و این باعث می شود که دسکتاپ در نهایت خراب شود و این نوع دسکتاپ خود تنظیم مجدد برای ایجاد ثبات و ثبات مناسب است.

دسکتاپ های اختصاصی / شخصی

دسکتاپ های شخصی دسکتاپ کلاسیکی است که می شناسیم. هنوز مجازی است ، اما در اینجا به هر کاربر دسکتاپ مجازی اختصاصی داده می شود که دائمی است و هرگز خود را بازنشانی نمی کند. اگر کاربر نرم افزاری را نصب کند ، فایلها را بارگیری کند ، از سیستم خارج شده و دوباره روشن شود ، همه چیز همانجا باقی می ماند.

آن رایانه های دسکتاپ برای توسعه دهندگان ، کاربرانی که نیاز به کنترل خوب دارند ، مناسب هستند

تین کلاینت ها و زیرو کلاینت ها و نقش آنها در رایانه های دسکتاپ مجازی چیست؟

برای اتصال به یک دسکتاپ مجازی که در زیرساخت VDI میزبانی شده است ، به یک سرویس گیرنده نیاز دارید. این می تواند رایانه شما باشد یا یک تین کلاینت باشد. تین کلاینت نیز رایانه است ، با این تفاوت که از نظر قابلیت ضعیف است. بنابراین ممکن است CPU و RAM و حتی نرم افزاری کمتر از یک سرویس گیرنده رایانه رایانه روی آن نصب شده باشد. بنابراین واقعاً فقط یک کامپیوتر با حداقل و کمترین هزینه است و تنها هدف آن است که شما را به میزکار مجازی میزبانی متصل کند.

یک زیرو کلاینت نیز یک رایانه است مگر نازک تر از یک تین کلاینت. بنابراین یک سرویس گیرنده صفر به شما سیستم بیشتری می دهد که تقریباً هیچ امکانی جز اتصال به یک دسکتاپ از راه دور ندارد.

به عنوان مثال ، یک سرویس گیرنده تین به شما امکان می دهد مرورگر را راه اندازی کنید یا احتمالاً برخی از نرم افزارها را نصب کنید ، اما یک سرویس گیرنده زیرو این کار را نمی کند.

بازیگران بزرگ VDI چه کسانی هستند؟

VDI تأیید محبوب شده است. بسیاری از شرکت های بزرگ فناوری در حال رقابت و ارائه راه حل های رقابتی VDI هستند. بزرگترین راه حل های VDI توسط:

Citrix XenDesktop و XenApp.

VMWare Horizon

مایکروسافت VDI

Microsoft Desktop Virtual Desktop (WVD) در Azure

اینها راه حل هایی هستند که می توانید با خرید سرورها و نصب نرم افزار فروشنده بر روی آن ، در محل خود اقدام کرده و آنها را پیاده سازی کنید. هر یک از آن فروشندگان ممکن است گزینه Desktop-as-a-Service خود را نیز داشته باشند.

چگونه شرکت من می تواند VDI دریافت کند؟

برای دریافت راه حل میزبانی میزبانی VDI ، چند راه برای شروع وجود دارد:

می توانید یک VDI داخلی در مرکز داده راه اندازی کنید ، سرورها ، سخت افزار مورد نیاز و غیره را نصب کنید. اگر تخصصی در این زمینه ندارید ، می توانید از خدمات گروه مجازی سازی VIPromise استفاده کنید.

از ارائه دهنده میزبانی VDI که راه حل کلیدی دارد استفاده کنید. اغلب به عنوان Desktop as-a-service (DaaS) شناخته می شود. این گزینه بدون دردسر است ، سریع راه اندازی می شود و می توانید بسیار سریع راه اندازی شده و هیچ چیزی برای مدیریت وجود ندارد.

چگونه کاربران به VDI Desktop متصل می شوند؟

کاربران برای اتصال به دسکتاپ از راه دور به یک مشتری نیاز دارند که بر روی دستگاه های خود نصب شده باشد. درصورت اتصال به دسکتاپ از راه دور ویندوز ، این سرویس گیرنده برنامه Remote Desktop Connection است که با Windows همراه است. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد نحوه استفاده از اتصال دسکتاپ از راه دور و همه گزینه های ارائه شده ، لطفاً از راهنمای کامل ما برای اتصال دسکتاپ از راه دور برای کاربران نهایی دیدن کنید.

اگر راه حل VDI مورد استفاده شما VMWare Horizon یا Citrix است ، یک مشتری متفاوت توسط آن فروشندگان ارائه می شود.

آیا شرکت من باید VDI را به تنهایی پیاده کند یا در Desktop as a Service (DaaS) مشترک شود؟

در اینجا پاسخ بستگی دارد.

دلایل پیاده سازی VDI خود عبارتند از:

شاید شما یک شرکت بسیار بزرگ هستید و متوجه شده اید که ممکن است ارزان تر یا مقرون به صرفه تر باشد.

منابع داخلی IT شما به صورت ۲۴ ساعته و ۷ روزه در دسترس است ، بنابراین نیازی به برون سپاری پشتیبانی از زیرساخت ها ندارید.

دلایل انطباق شاید یک کنترل انطباق از شما می خواهد که داده ها را در محل نگه دارید

شما مدل قیمت گذاری CapEx را ترجیح می دهید.

دلایل برون سپاری VDI و راه حل میزبانی DaaS:

شما یک شرکت کوچک و متوسط ​​(۵-۵۰۰ کارمند) هستید و نمی خواهید نیروهای IT را استخدام یا آموزش دهید تا زیرساخت ها را اداره کنند.

شما نسبت به تیم کوچکتر هستید ، بنابراین احتمالاً در صرفه جویی در هزینه شما این کار را به یک ارائه دهنده حرفه ای DaaS واگذار می کنید.

شما فقط مدل قیمت گذاری قابل پیش بینی می خواهید. معمولاً دسکتاپ به عنوان ارائه دهندگان خدمات برای هر دسکتاپ هزینه دریافت می کند و شما می توانید به راحتی بالا و پایین کنید

شما فقط سردرد نمی خواهید.

شما مدل قیمت گذاری OpEx را ترجیح می دهید.

برای بررسی دقیق تر اینکه آیا باید Desktop را به عنوان سرویس خریداری کنید ، ما این مقاله را نوشته ایم که به شما کمک می کند تصمیم درست را بگیرید.

از موارد و مثالها برای VDI استفاده کنید

اگرچه VDI برای تصاحب کامل دسکتاپ سنتی مشکل داشته است ، VDI یک راه حل عالی برای بسیاری از سازمان ها است. در اینجا چند نمونه از انواع استفاده کنندگان از VDI به ترتیب محبوب ترین ها آورده شده است.

کارگر اطلاعات – کارگر اطلاعات ، کاربری است که برای انجام کارهای اساسی مانند ویرایش اسناد ، صفحات گسترده ، ورود داده ها یا استفاده از یک برنامه خاص مانند QuickBooks یا هر برنامه دسکتاپ سفارشی به دسکتاپ نیاز دارد. این کاربر معمولاً نیازی به نصب نرم افزار جدید بر روی دسکتاپ ندارد فقط باید از برنامه هایی که قبلاً در اختیار آنها قرار گرفته است استفاده کند.

کاربر قدرتمند – این معمولاً یک توسعه دهنده یا کاربر تخصصی است که به دلیل ماهیت کاری که انجام می دهد ، لازم است دسکتاپ آنها با CPU و RAM اضافی قوی تر باشد. اغلب اوقات ممکن است یک توسعه دهنده نیاز به نصب نرم افزار خود یا تغییر تنظیمات رایانه داشته باشد که هر دو کارگر اطلاعات نیازی به انجام آنها ندارند. دسکتاپ های کاربر قدرت اغلب گران تر هستند.

طراح گرافیک – اینها انواع تخصصی دسکتاپ هستند که دارای CPU و قابلیت های گرافیکی هستند که به کاربر اجازه می دهد بارهای تخصصی GPU را روی میز کار میزبانی طراحی ، ارائه و انجام دهد.

KIOSK User – اینها کاربران بسیار اساسی هستند که فقط به یک برنامه نیاز دارند و نمی توانند برنامه های دیگر را راه اندازی کنند یا هر کار دیگری را بر روی دسکتاپ انجام دهند. به عنوان مثال ، آنها می توانند برنامه های کتابخانه ای باشند تا افراد بتوانند کتابها و غیره را جستجو کنند.

دسکتاپ مجازی با GPU

GPU مخفف عبارت Graphic Processing Unit (واحد پردازش گرافیک) است. بنابراین نقش آنها در VDI چیست؟ یکی از چالش های VDI این است که حجم کاری که به پردازش گرافیکی بهتر نیاز دارد آسیب ببیند. اگر نیازی به کارهای گرافیکی سنگین ندارید ، به عنوان مثال فقط به Microsoft Word دسترسی دارید یا در حال مرور وب هستید ، ممکن است نیازی به GPU نباشد. اما اگر اغلب در حال تماشای فیلم های YouTube هستید ، ویرایش گرافیک با استفاده از Photoshop یا استفاده از برنامه های CAD مانند Autodesk AutoCAD ، Dassault Systèmes SolidWorks و غیره ، دقیقاً می دانید که چرا یک دسکتاپ مجازی بدون GPU می تواند یک تجربه وحشتناک باشد. با طراوت های بد ، تأخیر بسیار زیاد در سرعت رند کردن و بازخوانی مواجه خواهید شد.

بنابراین اگر این حجم کار را دارید ، مطمئن شوید که راه حلی را خریداری کرده اید که دارای GPU است. Nvidia یکی از رایج ترین شرکت های GPU است.

GPU چگونه کمک می کند؟ خوب ، GPU یک فناوری یا تراشه تخصصی است که به کارگیری گرافیک و نمایش و غیره بسیار کارآمدتر از CPU یا پردازنده رایانه شما اجازه می دهد. تجربه شما در اینجا بسیار روان تر خواهد بود ، گرافیک سریعتر ظاهر می شود و تجدید نظر محسوس نخواهد بود.

چه سیستم عامل هایی برای دسکتاپ های مجازی موجود است؟

احتمالاً رایج ترین سیستم عامل مورد استفاده به عنوان دسکتاپ مجازی Microsoft Windows است. رایانه های مکینتاش یا مک به دلیل روشی که اپل به سیستم عامل خود مجوز می دهد ، هرگز گزینه ای نیستند بنابراین هرگز گزینه ای نیست. اپل اغلب سیستم عامل خود را به سخت افزار خود متصل می کند ، بنابراین آنها طرفدار مجازی سازی دسکتاپ نیستند و به کاربران اجازه می دهند از خرید سخت افزار خود دور شوند.

Windows Server 2016 ، ۲۰۱۹ یا Windows 10 گزینه های رایج هستند.

لینوکس به عنوان یک دسکتاپ مجازی در دسترس است ، این می تواند برای لینوکس مانند دسکتاپ اوبونتو نیز مزه ای باشد.

سخن پایانی

مجازی سازی دسکتاپ با استفاده از VDI یک فناوری جایگزین در ارائه دسکتاپ به کاربران است تا بتوانند روی آن کار کنند. با افزایش سرعت اینترنت و رشد دستگاه های کاربر ، رایانه های دسکتاپ به گزینه های محبوب بسیاری از شرکت ها تبدیل شده اند. داده ها ، مدیریت و امنیت مهمترین مزایای استفاده از راه حل VDI هستند.

 

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

ارسال دیدگاه جدید

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.